http://www.facebook.com/pages/MiSs-Q-makeup-Quraisya-Hussain/151127591656671

Tuesday 24 April 2012

love make up !

Assalamualikum.. :) Selamat pagi. 
Hari nie tak ada kelas, so boleh la relex kejap. tapi... sangat sejuk dalam office nie. nak keluar duk mana pun tak tau nieh. hehe... cool..cool... ;p Nasib la kat office nie ada wifi, laju la cket tenet nie. boleh la nak upload macam-macam kat blog nie.. ngee.. ~_^  Disebabkan sya minat make up. So, sya selalu la cari bahan-bahan dalam tenet yang serba banyak maklumat nie. hari nie sya nak kongsikan make up 'airbrush' dan 'avant garde' :) sebelum nie pun xtau juga. Tp bila dah dalam bidang nie, macam-macam belajr.. hehe... 

meh-meh kita usha cket apa itu make up 'airbrush'
Sebenarnya dia menggunakan mesin untuk make up ini. orang yang pakar je boleh guna. Sya sendiri pun xpenah guna, tapi penah tengok orang tunjuk ajar la.. :) dia menggunakan teknik semburan gitu u olls. :) hehe.. Sempoi lah ! memang kagum sape yang bileh buat 'airbrush' nie. kalau ada rezeki nak aje beli mesin 2. Sekarang tak mampu la. hehe..


Ini adalah mesin 'airbrush' unit x. Mula-mula tengok macam scary la. macam mana nak letak kat muka nie. hehehe. Macam2 tanda soal dalam fikiran ni. Tapi lepas dah tengak macam mana cara guna dan tekniknya, terus rasa macam wow!!Tapi kalau nak ambil khusus 'airbrush' nie saja pun memang mahal. tapi berbaloi.... :)


Yang ini pula cara atau teknik nak menggunakan 'airbrush'. Selalu kita guna brush je, then terus sentuh kat muka kan.. tapi yang ini guna 'hangin' jep.. hee.. kena betul2 fokus. depands pada jenis make up , tema and corak yang kita nak. Jom kita tengok antara contoh make up yang menggunakan 'airbrush' :)





 Macam nie lah hasilnya. nampak smooth je kan.. Tone warna lebih cantek dan menarik. Untuk corak atau design make up kita boleh buat pada sekeping kertas then letakkan je dekat muka n semburkan warna menggunakan mesin 'airbrush' jep. Tapi seni tangan sangat penting ! :)

Jom kita jenguk apa itu 'Avant Garde'. Kalau ikut kamus, ia bermaksud kumpulan yang membawa pembaharuan. Solekannya lebih tertonjol pada mata. selain itu, warna yang digunakan kebiasaannya ialah warna yang cemerlang :)




1 comment: