http://www.facebook.com/pages/MiSs-Q-makeup-Quraisya-Hussain/151127591656671

Wednesday 27 March 2013

My Secret health and Beauty :) Lets share it :)

Asslamualaikum, sekian lama tak update apa-apa pun kat blog ni.. sunyiiiii sepiii rasa.. huhu... Tapi pun bukan retis nak upadate selalu and orang nak tengok, cuma dah macam diari sendiri la rasa nak tulis apa, nak cerita pa and nak kongsikan apa dengan blog nie la. itu pun bila ada masa lapang. Alhamdulillah, lepas dah kerja ni agak sibuk sikit tapi masih ada ruang untuk tulis blog ni.. :) cuba curik waktu ni.. hehehee..

Hari-hari biasa pagi sampai petang sibuk untuk mengajar, bila dah balik rumah takde la sibuk nak menjaga anak dengan suami kan sebab bujang lagi, hehee.. Kadang-kadang malam kena meeting pula. haaa, meeting apakah? meeting oke, bukan 'dating' :) oke, meeting pasal apa nanti sya cerita, haishh, tetiba macam blank plak otak nie yang mana dulu nak mula cerita. hehe...

First, memang sya suka sembang bab kecantikan, hehe.. bila ada benda yang baik ni sya nak kongsikan la dengan semua. kali ni bukan untuk golongan wanita sahaja, tetapi sesuai untuk semua golongan. Tak kira la lelaki, tua, muda atau kanak-kanak. sebenarnya bukan untuk kecantikan semata-mata, tapi untuk kesihatan juga. jom tengok apa kebenda kan :)

Taaa daaa..... Ini la benda tu, " PHHP Phyto Fiber". Memang besstt.. Mula-mula sya minum sya cuba set percubaan dulu, ada 3 pack dalam 1 shaker. Nak minum ada cara mengikut setiap orang. sya minum untuk kesihatan, cuci usus perut kita. yela, dr kecik makan, dah la makan macam2 yang belum tentu sehat kan.. hihihi.. pastu tak plak pernah nak cuci. Bila dah jumpa fiber nie, try la dulu. Mula takot sebab perut sya ni susah nak terima benda-benda yang pelik, takot nanti masalah plak. tapi bila dah yakin baru cuba :) Lepas satu paket try, memang terus dapat rasa kesan, kesannya sakit perut nak membuang la.. heheee.. tapi... memang rasa selesa, badan rasa ringan. 

Fiber ni bila kita minum, lepas 8 hingga 12 jam kita akan rasa nak membuang la. jadi.. untuk yang nak minum untuk kesihatan atau bertujuan mencuci perut boleh minum bila-bila masa saja.

Untuk yang minum bertujuan diet, boleh ambil fiber ni sebelum waktu makan tengah hari :) tujuannya, perut akan kurangkan rasa lapar dan terasa kenyang je :) 

Sehari amalkan 1 paket je. Bila dah lama amalkan, kalau rasa nak selang sehari minum pun oke, tak perlu ambil tiap-tiap hari :)

Lepas beberapa bulan sya minum dan amalkan fiber ni, hasilnya, berat badan sya turun 2 kg. 3 bulan macam tu la. Adik sya pula, lepas dia cuba sekotak, dia rasa yang jerawat dia kurang naik sebab sebelum ni mungkin perut kurang bersih, bila makan apa-apa dia dapat effect kat kulit. :)

Tapi sya tak teruskan amal makan fiber je, lepas 6 kotak sya amalkan fiber, sya stop, lepas 2 minggu stop sya mula ambil collagen pula. :) sebelum ambil collagen, sebaiknya kita mulakan dengan fiber untuk cuci usus perut kita dulu sebelum minum fiber. Kalau kita tak cuci usus kita yang dah tak tau apa rupa kekotorannya, tak guna juga kita ambil collagen sebab perut kita nak proses, jadi perlu la kita bantu ringankan beban dia :)




Ni la usus kita, panjangggg.. bersimpul-simpul, apa yang kita makan semua akan lalui usus untuk berlaku proses pembuangan. Kita perlu tau yang usus kita ni perlu la dicuci juga, macam longkang la.. hehehehe.. kasar cket ayat nie ;p tapi inilah kenyataan, bila lama-lama kita sumbat macam-macam dalam longkang dan tak pernah cuci mesti tersumbat dan kotor kan. Kalau usus kita pula, badan kita la yang akan mudah sakit. Satu lagi, kalau usus kotor, muka kita pun akan nampak tak bermaya dan proses penuaan akan lebih cepat terjadi. Untuk yang suka ambil bermacam0macam vitamin atau ubatan untuk kecantikan dan kesihatan, sebaiknya amalakan fiber ni untuk mendapat hasil yang lebih baik dan pada benda-benda tak elok kita buang la kan :)




Ini la PHHP "Ophira Collagen" . ada dua perisa, Original dengan berry. Serius memang sedap, sekali minum mesti nak lagi la..hehee.. jangan risau, produk ni 'hala'. Sebab tu sya amalkan and boleh minum :) Jom sya cerita apa kesan dia kat sya, actually, setiap orang lain kesannya.. ikot badan masing-masing, tp memang oke collagen ni. :) lepas 2 kotak sya amalkan, sya dapat rasa kulit makin lembab, segar, dan cerah. rambut pun kurang gugur. blackhead pada muka pun kurang. Untuk yang ada masalah jeragat memang collagen ni sangant membantu :) selain itu, collagen ni juga, cepat untuk penyembuhan luka :)





Antara testimoni collagen selepas 2 minggu. :) Jom , sape yang tak cuba lagi boleh la cuba,tak rugi mencuba, kita menjaga semampu kita :)


PHHP Izumi ( Penjagaan Kulit Muka )














No comments:

Post a Comment